Administració electrònica
L’administració electrònica és el nom que es dóna a l’ús de les tecnologies de la informació en l’administració, modernitzant i automatitzant processos tradicionals i emprant eines com la firma electrònica, tot amb validesa i seguretat jurídica, per agilitzar la interacció amb els ciutadans.
Legislació aplicable
- Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
- Llei 34/2002, d’11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i de comerç electrònic.
- Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica.
- Reial decret 1553/2005, de 23 de desembre, sobre l’expedició del document nacional d’identitat i els seus certificats de signatura electrònica.
- Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
- Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic.
- Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, pel qual es desplega parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
- Reial decret 3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l’Esquema Nacional de Seguretat en l’àmbit de l’Administració electrònica.
- Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l’Esquema Nacional d’Interoperabilitat en l’àmbit de l’Administració electrònica.
- Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú.
- Llei 40/2015, de 1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.
Cursos d'Administració Electrònica
- Presentacions dels cursos d'administració electrònica del pla de formació 2013.
- Presentacions dels cursos d'administració electrònica del pla de formació 2014.
Glossari
Tot seguit es mostra un glossari de termes relacionats amb Administració Electrònica.
Documents relacionats
- Actuació administrativa automatitzada
- Certificat digital
- Certificat electrònic
- Criptografia de clau pública
- Dispositiu segur de creació de signatura
- Document
- Document electrònic
- Notificació
- PDF-A
- Política de signatura electrònica
- Procediment administratiu
- Registre
- Registre electrònic
- Segell de temps
- Seu electrònica
- Signatura digital
- Signatura electrònica
- Signatura electrònica avançada
- Signatura electrònica reconeguda
- Targeta criptogràfica
FAQs
Preguntes freqüents
- Què és un certificat digital i com s'empra?
- Com puc obtenir el DNI electrònic?
- Com puc obtenir el certificat de persona física de la FNMT?
- Què és un certificat d'empleat públic?
- Com puc trobar els certificats més emprats?
- Ús de la clau privada
- Com es pot configurar l’Adobe Reader per validar els certificats electrònics?
- On puc obtenir informació sobre formació en administració electrònica? En la web de l'Àrea de Formació del Servei de Recursos Humans i en la pàgina que hi ha sobre presentacions de cursos d'administració electrònica.
- On puc aprendre més coses sobre signatura digital? Veure l'article Public Key Infrastructure Overview.
- Com signar documents electrònics