Com puc continuar connectat amb la UIB des de casa?
Si ets alumne
Pots fer ús dels serveis TIC que tens disponibles habitualment: UIBdigital, Correu electrònic, Portal de l'Estudiant, Aula Digital, Academic, Microsoft 365, etc.
Si, per dur a terme la teva activitat com a estudiant, necessites programari específic, i no el tens instal·lat al teu ordinador personal, pots utilitzar escriptoris virtuals, com si fossis a una aula d'informàtica. Informació per connectar-te als escriptoris virtuals de la UIB.
Si ets PDI
Pots fer ús dels serveis TIC que tens disponibles habitualment: UIBdigital, Correu Electrònic, Portal PAS-PDI, UIBcloud, Microsoft 365, Academic, etc.
Si vols d'accedir a la xarxa privada de la universitat, cal que facis servir una connexió VPN. Consultau més informació del servei de Xarxa privada virtual.
Si ets PAS
Per poder fer teletreball necessitau, has de fer el següent:
- Si no necessites connectar-te al teu ordinador de la UIB per realitzar la teva feina, no cal que facis res. Recorda que tens disponibles els serveis habituals: UIBdigital, UIBmail, Microsoft 365, Portal PAS-PDI, UIBcloud, Wiki, Jira, etc.
- Si necessites connectar-te al teu entorn de treball, hi ha dues maneres de fer-ho:
- Si fas feina dins l'entorn de SERVPAS (és a dir, si accedeixes al teu equip amb les credencias corporatives) t'hi has de connectar utilitzant escriptoris virtuals (VDI). Consultau un manual de com connectar-te al teu ordinador dins l'entorn de SERVPAS.
- Si fas feina amb un ordinador que no es troba dins l'entorn de SERVPAS, has de seguir dues passes: primer, t'has de connectar per VPN; després, t'has de connectar al teu ordinador. Consultau el manual de com connectar-te al teu ordinador que no està a l'entorn SERVPAS.
Cal que redireccionis el teu telèfon de la UIB al teu telèfon fix o mòbil. Pots fer ús del servei de comunicacions unificades (Jabber). Cal que instal·lis el Jabber al teu ordinador de casa. Si utilitzes el Jabber dels escriptoris virtuals des de casa tindràs problemes de retards en les comunicacions.
Si necessites fer videoconferències amb els teus companys, cal que utilitzis l'aplicació Teams de Microsoft 365. Consulteu com fer-ho a la pàgina de manuals de Microsoft 365. Per evitar retards i talls en les comunicacions, cal que facis les videoconferències des del teu ordinador personal, no des d'escriptoris virtuals.
Si tens dubtes o problemes, el Centre d'Atenció a l'Usuari (CAU) actua com a punt de contacte amb els usuaris dels serveis TIC. L'horari del CAU és de 8:00 a 20:00 hores. El cap de setmana no hi ha servei. El CAU t'atén:
- per telèfon: 971 173398
- a través d'un formulari de contacte per a incidències i/o suport
- mitjançant la creació d'una petició de suport
- presencialment de 8:00 a 15:00 hores.
Consultau més informació sobre el CAU.
Per a informació adicional, consulteu els següents enllaços: