Política de quotes als serveis Microsoft 365 a la UIB

Per tal de racionalitzar l’ús de l’emmagatzemament al núvol de M365 (OneDrive), la UIB té establerta una política de quotes en l’espai assignat a cada usuari, en funció del col·lectiu al que pertanyi, tal com es reflecteix a la taula següent:

Col·lectiu 

OneDrive 

Correu electrònic 

PDI a temps complet 

300 GB 

50 GB 

Altres*

50 GB 

50 GB 

PTGAS 

50 GB 

50 GB 

Alumnes 

10 GB 

5 GB 

 
Altres*: PDI temps parcial, membres dels Instituts universitaris de recerca, professorat extern, investigadors col·laboradors i jubilats de la UIB.

S’estableix una quota per a tots els equips (grups de feina) de Teams de 10GB, independentment del col·lectiu al que es pertanyi.
 
Per als usuaris PTGAS i PDI que requereixin espai addicional la UIB els ofereix la possibilitat d’ampliar, en una primera instància de manera gratuïta, l’espai assignat. Si amb aquesta quota ampliada no en té suficient, hom pot sol·licitar espai addicional, però fent-se càrrec del seu cost. Amb dues sol·licituds d’ampliació han de fer-se per UIBdigital, a les FAQ d’aquesta pàgina s’explica com fer-ho.
Les eines de M365 són per a ús professional i acadèmic, no per a ús particular, i recomanam a l'usuari que periòdicament comprovi l’espai que consumeix a OneDrive i Outlook.
 
 Si teniu cap dubte, podeu contactar amb suport Microsoft 365. 
 
Més informació:

FAQs de OneDrive

Quines són les característiques de OneDrive (emmagatzement al núvol)?

OneDrive us ofereix un espai de disc al núvol de Microsoft per guardar els vostres arxius personals. Els arxius seran privats mentre no decidiu compartir-los amb altres usuaris.

La UIB té establerta una política de quotes. L'assignació de quotes ve en funció del col·lectiu al que pertany l'usuari.

  • PDIs a temps complet - 300 GB
  • PTGAS i altre PDI - 50 GB
  • Alumnes -10 GB

Més informació sobre la política de quotes.

Com puc saber quin espai tinc ocupat/disponible al meu Onedrive?

  Inicia sessió a OneDrive al web amb el teu compte de la UIB.

 Inicia sessió a Office 365

Controla l'ús d'espai d'emmagatzematge a la cantonada inferior esquerra.

Capacitat enmagatzament 

 Recorda que has de tenir desplegada la subfinestra de navegació 

Com puc alliberar espai al meu Onedrive?

Fes clic en la quantitat d'espai d'emmagatzematge utilitzat i identifica els arxius més grans al teu OneDrive que potser vulguis eliminar per alliberar espai.

 Menu arxius

Seleccionem l'imatge

Voleu eliminar l'arxiu?

 

Arxiu esborrat

Després d'eliminar els arxius, buida la paperera de reciclatge.

 

Eliminar arxius definitivament

Tenim dues opcions:

  1. Eliminar arxius definitivamentEliminar arxius definitivamentFer clic damunt Eliminar
  2.  Restaurar arxius eliminatsRestaurar arxiusFer clic damunt Restaurar.

Què passa quan es supera la quota assignada de OneDrive?

Quan es supera la quota d’OneDrive, aquest passarà a mode de només lectura i es podran descarregar tots els fitxers, però mentre no es baixi de la quota assignada, no es podrà pujar cap fitxer addicional ni actualitzar els existents.

En el cas que un usuari exhaureixi la seva quota, què pot fer?

Per als serveis de Teams i Onedrive, s’ha establert una segona quota per col·lectiu. Si un usuari requereix una capacitat superior a la inicialment assignada pot sol·licitar, mitjançant UIBdigital (opció Gestions i serveis - Tràmits - Sol·licituds disponibles - Ampliació de quotes dels serveis Microsoft 365) i de forma degudament raonada, una ampliació de la quota, triant l'opció Quota ampliada fixa. Les sol·licituds s’acceptaran sempre que l’usuari tengui un 80% de la seva quota inicial ocupada.

Les quotes ampliades per col·lectiu són:  

Col·lectiu 

Onedrive 

Teams 

 PDI a temps complet 

500 GB 

50 GB 

PTGAS 

100 GB 

50 GB 

Altres col·lectius* 

100 GB 

50 GB 

Alumnes 

 No s’ofereix 

 No s’ofereix 

 Altres col·lectius*: PDI a temps parcial, membres dels Instituts universitaris de recerca, professorat extern, investigadors col·laboradors i jubilats de la UIB. 

En el cas que a un usuari no li basti la quota ampliada, què pot fer?

Si un usuari requereix una capacitat superior a la quota ampliada pot sol·licitar, fent-se càrrec del seu costs i segons les tarifes establertes per Microsoft, d'una ampliació addicional de la quota. La petició i gestió del pagament es fa mitjançant UIBdigital (opció Gestions i serveis - Tràmits - Sol·licituds disponibles - Pagament de llicències addicional per a Microsoft 365).

  • Les ampliacions de quota han de fer-se per blocs de 500GB. 

  • El preu mensual és de 14,05€ + IVA per cada bloc de 500GB

  • El pagaments s’hauran d’ajustar al períodes de vigència del contracte que té subscrit la UIB amb Microsoft (caduca anualment el 30 de novembre).

 

FAQs de correu electrònic

Com puc saber quin espai tinc ocupat/disponible al meu al correu electrònic?

Inicia sessió a Outlook amb el teu compte de la UIB.
Controla l'ús d'espai d'emmagatzematge.
Configuració -> Generals -> Emmagatzematge

enmagatzamatge Outlook
 

Com puc alliberar espai al correu electrònic?

Quan eliminem un missatge, aquest passa a la carpeta “Elements suprimits”, per eliminar-ho hem de fer clic a “Buida la carpeta”.Buida la careptaEn aquesta carpeta tindrem l’opció de recuperar temporalment (durant 30 dies) els missatges esborrats.
A partir d’aquest moment tenim dues opcions:

  1. Eliminar els missatges definitivament.Eliminacio missatjes definitvamentEls seleccionam i fem clic damunt la icona de paperera. Ens demana confirmació.
  2. Recuperar els missatges eliminats temporalment.recuperar els missatges eliminatsEls seleccionam i fem clic damunt el check de “Recoverable items” i després fem clic damunt la icona de paperera. 
 

Què passa quan es supera la quota assignada de Correu electrònic?

Si es supera la quota de Correu electrònic no es poden rebre ni enviar correus electrònics.

Com puc ampliar la quota de correu electrònic

Els diferents col·lectius de PDI i PTGAS poden sol·licitar de manera justificada ampliacions de 10GB (sumat al que ja es té) de la quota assignada utilitzant la corresponent sol·licitud d’UIBdigital.

En el cas que un usuari exhaureixi la seva quota, què pot fer?

Per als serveis de Teams i Onedrive, s’ha establert una segona quota per col·lectiu. Si un usuari requereix una capacitat superior a la inicialment assignada pot sol·licitar, mitjançant UIBdigital (opció Gestions i serveis - Tràmits - Sol·licituds disponibles - Ampliació de quotes dels serveis Microsoft 365) i de forma degudament raonada, una ampliació de la quota, triant l'opció Quota ampliada fixa. Les sol·licituds s’acceptaran sempre que l’usuari tengui un 80% de la seva quota inicial ocupada.

Les quotes ampliades per col·lectiu són:  

Col·lectiu 

Onedrive 

Teams 

 PDI a temps complet 

500 GB 

50 GB 

PTGAS 

100 GB 

50 GB 

Altres col·lectius* 

100 GB 

50 GB 

Alumnes 

 No s’ofereix 

 No s’ofereix 

 Altres col·lectius*: PDI a temps parcial, membres dels Instituts universitaris de recerca, professorat extern, investigadors col·laboradors i jubilats de la UIB. 

En el cas que a un usuari no li basti la quota ampliada, què pot fer?

Si un usuari requereix una capacitat superior a la quota ampliada pot sol·licitar, fent-se càrrec del seu costs i segons les tarifes establertes per Microsoft, d'una ampliació addicional de la quota. La petició i gestió del pagament es fa mitjançant UIBdigital (opció Gestions i serveis - Tràmits - Sol·licituds disponibles - Pagament de llicències addicional per a Microsoft 365).

  • Les ampliacions de quota han de fer-se per blocs de 500GB. 

  • El preu mensual és de 14,05€ + IVA per cada bloc de 500GB

  • El pagaments s’hauran d’ajustar al períodes de vigència del contracte que té subscrit la UIB amb Microsoft (caduca anualment el 30 de novembre).